Uppmärksamheten kring Sting Reklambyrå fortsätter
KategorierArbetsliv

Uppmärksamheten kring Sting Reklambyrå fortsätter

Först tidningen Kollega i december och nu Ystads Allehanda. Uppmärksamheten kring mig och mina kollegor på Sting Reklambyrå i Skurup fortsätter. Grunden till uppmärksamheten handlar bland annat om att vi sätter våra egna löner, öppenhet kring lönerna och full inblick i företaget.

Stings VD och min chef Yngvar Naess fick höra talas om Ricardo Semler under sina marknadsföringsstudier i Oslo. Ricardo är VD och ägare av industriföretaget Semco och han lät bland annat de anställda själva sätta sina löner och arbetstider. En liknande modell som Yngvar har applicerat för oss på Sting, men har gjort det till sin modell, ”Sting-modellen”.

I dagens artikel i Ystads Allehanda uttalar sig Svenskt Näringsliv om ”Sting-modellen”.
– Jag har aldrig hört talas om det tidigare, men det är nog vanligare bland mindre företag och i pr branschen där man är kundberoende och måste skapa ett engagemang, säger Peter Isling, presschef på Svenskt Näringsliv.

Nedan berättar Ricardo Semler om hur man driver ett företag med (nästan) inga regler.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *